Tuesday, March 27, 2012

::checklist::

1. Baju Bertunang
  • Material - Gulatis
  • Tailoring - Butik NUr

2. Makeup Artist - MijaPiza (**cousin aku)

3. Hantaran Pertunangan
  • Bentuk Barangan 
    • Baju kemeja + tie - aku
    • chocolate - Along Liza (**sepupu aku)
    • sirih junjung - Ibu
    • cake/cupcake - Kak netty
    • buah-buahan - Ibu
    • bunga rampai / wangi-wangian - Ibu
    • xtahu namanye ape tp sponsored by CIk ah
  • Hiasan (bunga, etc) - Ibu + Aku
  • Bekas hantaran - mama (bukan ibu tiri oke, mak angkat aku**) =)
  • Dulang hantaran & kain alas - ibu + aku
4. Makanan Jamuan (will decide later)
- Gotong royong
- Khemah
- Meja dan kerusi

5. Juruadat/Jurucakap wakil keluarga kedua belah pihak - Ayah mok / paklong

6. Tempat upacara sarung cincin (Pelamin Mini/bedroom set (optional)) - Rumah ku Syurgaku

7. Doorgift (optional) - 50%

8. Jurukamera - Zul Hang (**opismate)

Antara lain, i have to discuss dengan bakal tunang these few matters. These things la yang akan orang-orang tua (wakil keluarga) discuss masa merisik and bertunang nanti. Takut beb =)

1. Tentukan bentuk & jumlah barangan yang bakal diterima sebagai tanda pertunangan (cincin satu atau dea bentuk ke gelang ke)

2. Tentukan tempoh bertunang (1 tahun etc) dan tarikh pernikahan (optional)

3. Tentukan jumlah wang hantaran

4. Tentukan jumlah hantaran perkahwinan (terima dan balas)

*everything will decide later****** aku dah pening da ni ! haha

0 comments:

Post a Comment